Jaunie 2023. gada Toyota Land Cruiser un Hilux varēs izmantot HVO100 dīzeļdegvielu / WESS Motors Toyota / Jaunumi

Jaunie 2023. gada Toyota Land Cruiser un Hilux varēs izmantot HVO100 dīzeļdegvielu

  • Toyota modeļus Land Cruiser un Hilux varēs darbināt ar HVO100 dīzeli – degvielu, kuras ražošanā nav lietoti fosilie resursi un kas 100% izgatavota no atjaunojamiem avotiem
  • HVO100 degviela var tikt izmantota Hilux (TSAM rūpnīcā ražotajos) un Land Cruiser dīzeļa modeļos, kas tiks ražoti no 2023. gada pirmā ceturkšņa.

Izturīgākie un robustākie Toyota modeļi, kuru konstrukcijā virsbūve ir uz rāmja, būs darbināmi ar HVO100 dīzeļdegvielu – nefosilo degvielu, kas simtprocentīgi izgatavota no atjaunojamiem resursiem, piemēram, pārtikas eļļas atkritumiem. Ar HVO100 varēs braukt gan Land Cruiser, gan Hilux (pieejams tikai Rietumeiropā, ražos TSAM rūpnīcā).

HVO100 kā auto degviela

HVO100 (hidratēta augu eļļa) atbilst parafīna dīzeļdegvielas Eiropas kvalitātes standartam EN 15940. Tai ir augstāks cetānskaitlis (c80) nekā standarta dīzeļdegvielai, kā arī zemāks sēra un aromātisko vielu saturs. To ražo no augu eļļas (palmu, rapšu eļļas) vai izejvielām, kas iegūtas no atkritumiem (piemēram, izlietotas pārtikas eļļas).

Eiropas tirgus attīstība

Drīzumā HVO100 sūkņi Eiropas degvielas uzpildes stacijās tiks uzstādīti arvien biežāk. Beļģijā, Dānijā, Igaunijā, Latvijā, Lietuvā, Nīderlandē, Norvēģijā, Somijā, Norvēģijā, Somijā un Zviedrijā jau ir ierīkots aptuveni 1000 sūkņu. Tā kā pieaug HVO100 klientu skaits, palielinās arī šīs degvielas ražošana – līdz 2030. gadam plānots sasniegt 15,5 miljonu tonnu apjomu gadā, salīdzinot ar aptuveni četriem miljoniem tonnu patlaban.

Braukšanas pieredze

Lai izmantotu HVO100, cilvēkam nav nepieciešams veikt kādas īpašas darbības vai mainīt braukšanas stilu. Galvenās tehniskās izmaiņas salīdzinājumā ar pašreizējiem auto saistītas ar iesmidzināšanas sistēmas pielāgošanu, lai palielinātu degvielas daudzumu. Tas ir nepieciešams, jo HVO100 nav tik blīvs kā standarta dīzeļdegviela. Tāpat izmaiņas neietekmē automobiļu spēju darboties ar standarta dīzeļdegvielu, tāpēc ikdienā var izmantot tās abas. Braucot ar HVO100 un pielāgoto iesmidzināšanas sistēmu, nedaudz palielinās motora maksimālā jauda.

Automobiļi atbilstoši jaunajai specifikācijai ražošanā nonāks 2023. gada pirmajā ceturksnī, bet Latvijas tirgu sasniegs 2023. gada vasarā.