Corolla Cross Hydrogen Concept iezīmē Toyota daudzvirzienu pieeju ceļā uz nulles emisijas laikmetu
Toyota uzskata, ka ir pāragri koncentrēties uz vienu nulles izmešu risinājumu, tāpēc līdzās akumulatoru elektriskajām tehnoloģijām turpina izstrādāt arī ūdeņraža degvielas šūnu un ūdeņraža iekšdedzes dzinēju tehnoloģijas.
Pasaulē cilvēku vajadzības un tirgus vides ir ārkārtīgi dažādas, tāpēc Toyota virzībā uz oglekļa neitralitāti piedāvā vairākas atšķirīgas tehnoloģijas, piemēram, akumulatoru elektrisko un degvielas šūnu elektrisko, spraudņa hibrīdelektrisko un hibrīdelektrisko. Tādā veidā Toyota dod savu ieguldījumu klientu individuālajā virzībā uz bezizmešu pārvietošanos.
Ūdeņraža iekšdedzes dzinēja prototips ilustrē vēl vienu alternatīvu ceļā uz nulles emisiju.
Corolla Cross H2 Concept ar ūdeņraža iekšdedzes dzinēju
Ar Rookie Racing komandas starpniecību Toyota šogad Japānā ir piedalījusies visās Super Taikyu izturības sacīkstēs. Izmantojot savu instruktora-pilota pseidonīmu Morizo, visās tajās pie ūdeņraža dzinēja GR Corolla H2 stūres sēdās pats Toyota prezidents Akio Tojoda, lai novērtētu automobili un tādējādi sniegtu ieguldījumu tā attīstībā.
Ārpus Japānas, uz Eiropas koplietošanas ceļiem GR Yaris H2 debitēja šī gada augustā WRC posmā Iprā Beļģijā, kur Toyota ūdeņraža dzinēja auto piedalījās demonstrācijas braucienos. Tā tehnoloģiskais progress deva Toyota inženieriem pārliecību, ka jāveido jauns ielas automobiļa prototips – Corolla Cross H2 Concept.
Tam tika uzstādīts GR Corolla 1,6 litru trīscilindru turbodzinējs ar autosportā pārbaudītu ūdeņraža augstspiediena tiešās iesmidzināšanas tehnoloģiju un izmantoti Mirai ūdeņraža tvertņu izvietošanas principi, un rezultātā tika radīts prototips, kas var pārvadāt 5 pasažierus un viņu bagāžu. Paralēli digitālajai izstrādei norisinās arī auto vērtēšana reālajā pasaulē, un drīzumā Japānas ziemeļos tiks sākti arī ziemas testi.
Ūdeņraža iekšdedzes dzinēja galvenās priekšrocības ir spēja izmantot esošās iekšdedzes dzinēja tehnoloģijas, ātra degvielas uzpilde un ievērojami mazāk ierobežotas pieejamības elementu, piemēram, litija un niķeļa. Pielāgojot jau pastāvošās tehnoloģijas un optimālāk plānojot investīcijas, ūdeņraža lietošana iekšdedzes dzinējos varētu ātrāk novest pie pieejamiem un populāriem oglekļa izmešu samazināšanas risinājumiem.
Šobrīd Toyota ir paveikusi aptuveni 40% ceļa uz tādu produktu komercializāciju kā Corolla Cross H2 Concept. Pagaidām gan vēl nav iespējams pateikt, vai tehnoloģija sasniegs briedumu, kas nepieciešams ielas automobiļiem, taču tās potenciāls sportā ir skaidri redzams.
Sports kā ūdeņraža iekšdedzes dzinēju izstrādes platforma
Regulārās un intensīvās motorsporta aktivitātes ir paātrinājušas attīstību un tehnisko progresu. Piemēram, vienā Super Taikyu sezonā Toyota ir spējusi palielināt ūdeņraža iekšdedzes dzinēja jaudu par 24% un griezes momentu par 33%, dinamiskās veiktspējas ziņā panākot tradicionālo benzīna dzinēju. Turklāt nobraucamais attālums ir pieaudzis par aptuveni 30%, bet degvielas uzpildes laiks ir samazināts no aptuveni piecām minūtēm līdz pusotrai.
Līdzās ūdeņraža tehnoloģiju izstrādei Toyota veido partnerību ar daudzām ieinteresētajām pusēm zaļā ūdeņraža ražošanai un transportēšanai, prasīgo sporta vidi izmantojot kā izmēģinājumu poligonu. Tā Toyota veido plašu draudzības loku ārpus nozares robežām, lai palīdzētu panākt oglekļa neitrālu sabiedrību.