Par mums

Atspēkoti 5 populārākie mīti par hibrīdauto

Attīstoties zaļajam dzīvesveidam, iedzīvotāji arvien biežāk izvēlas produktus un tehnoloģijas, tostarp arī auto, kas ir apkārtējai videi draudzīgāki. Visā pasaulē, tajā skaitā arī Latvijā strauji aug pieprasījums pēc auto ar hibrīddzinēju, kas ir ar mazāku degvielas patēriņu un mazākām oglekļa dioksīda (CO2) emisijām.

Pērn Toyota hibrīdu pārdošanas apjoms Baltijas valstīs palielinājās 2,6 reizes. Šī gada pirmajos deviņos mēnešos WESS Motors Toyota pārdevis 305 hibrīdauto, kas ir teju 2 reizes vairāk nekā tajā pašā laika periodā pērn, kad tika pārdoti 152 hibrīdauto. Ņemot vērā iedzīvotāju pieaugošo interesi un vēlmi iepazīt hibrīdtehnoloģiju priekšrocības, WESS Motors Toyota, kas Latvijā piedāvā Toyota hibrīdauto, apkopojis un atspēko 5 populārākos mītus par hibrīdtehnoloģijām:

1# HIBRĪDI – DĪVAINS UN SVEŠS NOSAUKUMS
No vārda HIBRĪDS nav jābaidās! Hibrīds ir auto ar diviem dzinējiem – viens benzīna un otrs elektriskais.  Pasaulē hibrīdauto ir visstraujāk augošā nozare Toyota hibrīdauto skaits pasaulē jau pārsniedz 10 miljonu auto. Toyota hibrīdtehnoloģijas pozicionē kā galvenās vides tehnoloģijas 21. gadsimtam. Hibrīdi ietver visas tās tehnoloģijas, kas nepieciešamas videi draudzīgu automobiļu izstrādei — no elektroautomobiļiem līdz ūdeņraža degvielas šūnu automobiļiem, jo ļauj izmantot dažādu degvielu kombinācijas. Toyota ir apņēmusies samazināt automobiļu negatīvo ietekmi uz pasaules vidi un sniegt savu ieguldījumu ilgtspējīgas sabiedrības izveidošanā. Līdz ar parastā benzīna dzinēja darbības samazināšanu hibrīdos, tiek samazināts CO2 izmešu daudzums atmosfērā, bet hibrīdauto baterijas ir pārstrādājamas pēc to mūža beigām.

2# CENA
Tas ir mīts, ka hibrīds ir daudz dārgāks! Arī Latvijā arvien biežāk pircēji priekšroku dod hibrīdtehnoloģijai, jo sākumcenas un ekspluatācijas ziņā hibrīds ir līdzvērtīgs auto ar benzīna dzinēju. Turklāt degvielas ekonomija un samazināts CO2 izmešu daudzums, kas rada mazāku ietekmi uz apkārtējo vidi, padara hibrīdtehnoloģijas arvien pieprasītākas. Īpaši šobrīd, kad transportlīdzekļa ekspluatācijas nodokļa likme Latvijā tiek piemērota atkarībā no automobiļa radītā CO2 izmešu daudzuma uz vienu kilometru. Tas hibrīdauto padara pievilcīgu ne tikai privātam sektoram, bet arī komerctransporta sektoram.

3# HIBRĪDI IR BIEŽI JĀLĀDĒ
Nereti cilvēkiem ir maldīgs priekšstats par hibrīdu automašīnām un to efektivitāti ilgtermiņā. Tirgū ir pieejami divu veidu hibrīdu automobiļu veidi – standarta hibrīds un ar elektrību uzlādējams hibrīds. Lielākā daļa Toyota hibrīdauto nav jālādē, jo automašīna ir spējīga pati sevi uzlādēt gan braukšanas, gan bremzēšanas laikā, šo procesu sauc par reģeneratīvo enerģijas uzlādi. Hibrīdi paši atjauno iztērēto enerģiju ar reģeneratīvās enerģijas uzlādi gan braukšanas, gan bremzēšanas laikā, tādējādi papildus automašīnas uzlāde nav nepieciešama. 

4# HIBRĪDIEM IR ĪSS BATERIJAS MŪŽS
Līdz ar hibrīdu draudzīgo cenu, pastāv uzskats, ka to akumulatoru ietilpība ir limitēta un ir nepieciešama relatīvi bieža to nomaiņa, kas var radīt papildus auto servisa izmaksas. Kā jau visiem automobiļiem, arī hibrīdiem akumulatora kalpošanas ilgums ir atkarīgs no tā izmantošanas biežuma vai kopējā mašīnas kilometru nobraukuma. Toyota ražotājs garantē savu hibrīdu akumulatora mūžu līdz vairāk kā 160 000 km nobraukumam, savukārt WESS Motors Toyota Latvijā piedāvā 10 gadu garantiju hibrīdu automobiļu akumulatoriem.

5# DĀRGA APKOPE
Vai hibrīdu auto apkope ir dārgāka nekā regulāra auto apkope? Atbilde ir -, nē. Regulāra ikdienas apkope un mazu uzlabojumu veikšana hibrīdiem neizmaksā vairāk, jo apkope tiek veikta kā jebkuram citam ar benzīna dzinēju aprīkotam auto. Taču ilgtermiņā hibrīda apkope var pat izmaksāt mazāk nekā benzīna vai dīzeļdegvielas dzinēja auto ekspluatācija, jo ir pozīcijas, kas hibrīdam nemaz nav, piemēram, nav jāremontē starteris vai ģeneratora siksna. Vienlaikus statistika liecina, ka arī bremžu disku un uzliku nodilums vidēji ir 2 reizes mazāks nekā auto ar benzīna dzinēju.