Par mums

Jaunums: Toyota CHR

Krosoveru segmentā šogad tiek pieteikts nopietns konkurents – Toyota C-HR. Mūsdienu straujajam dzīves ritmam atbilstošs auto – elegants, oriģināls un dinamisks ar īpaši veidotu dizainu, kas jau izpelnījies pastiprinātu autopasaules un par to rakstošo mediju uzmanību.

  • C-HR – Coupé High Rider. Vārds izsaka ideju!
  • Unikāls dizains, kas piesaista uzmanību un liek sajusties īpašam;
  • Vizuālais tēls ar pretenzijām uz stila un statusa lietu;
  • Augsta vadāmības precizitāte un stabilitāte izjustākam brauktpriekam;
  • Jaunākās paaudzes hibrīddzinēja sistēma ar nozīmīgiem uzlabojumiem.

Toyota C-HR uzskatāmi demonstrē visas modernam automobilim piemītošās priekšrocības, īpaši akcentējot dizainu, veiktspēju un dinamiku, kas ir trīs jomas, kur šī auto radītāji likuši lietā jaunās TNGA jeb Toyota New Global Architecture iespējas. Vienaldzīgo nebūs – šis auto jau paspējis pievērst pasaules uzmanību, sākot ar koncepta demonstrēšanu autošovos Parīzē 2014. gadā un Frankfurtē 2015. gadā.

C-HRPre-Production automašīnas dalība šā gada martā notikušajā Ženēvas autošovā bija kā punkts uz ”i”, apliecinot jaunu dizaina virzienu ienākšanu vidēja izmēra krosoveru segmentā un apstiprinājumu, ka sērijveida modelis būtiski neatšķirsies no koncepta – izņemot to, ka virsbūvē tomēr būs iestrādātas arī aizmugurējās sānu durvis, kas stilīgo auto padarīs vairāk iekārojamu plašākam klientu lokam.

Toyota C-HR nāk arī ar svaigām izmaiņām hibrīdauto jomā – tas aprīkots ar pašu jaunāko hibrīddzinēju sistēmu, kas perfekti iekļaujas mūsdienu pilsētas dzīvē un sniedz izcilu, krosoveriem līdz šim neraksturīgu braukšanas pieredzi. C-HR ir auto ar uzsvaru uz emocijām, cilvēkiem, kas vēlas izcelties un būt pirmie, kas izmēģina jaunu pieredzi un tehnoloģijas. C-HR būs piemērots tiem, kuri stilu vērtē augstāk par praktiskumu un kam auto kalpo kā savu personību papildinošs elements, kas meklē kvalitāti it visā un vēlas no sirds izbaudīt braukšanas prieku.

Nenoliedzami, dizains ir C-HR galvenā ”odziņa”. Tas tapis, sadarbojoties Toyota dizaina centriem trīs dažādos kontinentos, savukārt oriģinālais ārējais dizains tapis Toyota dizaina studijā Calty, kas atrodas Kalifornijā, ASV. Šo darbu no sava Japānas biroja tieši ir vadījis projekta galvenais dizainers Kazuhiko Izava (Kazuhiko Isawa) – tādējādi varam uzskatīt, ka mūsu vērtējumam ir nodots reāls vispasaules rūpnieciskā dizaina paraugs! Skulpturālais veidols uzsver C-HR izturību un spēku. Tam ir enerģētiska, zema virsbūve ar platām riteņu arkām, kas kopumā izceļ kupejas virsbūves augšdaļai pretstatā esošo līgano formu. Raugoties no jebkura skatpunkta, C-HR tēls atgādina slīpētu dārgakmeni – tik gluds, perfekts un sajūtām bagāts. Auto priekšējā daļā izmantoti Toyota raksturīgie Under Priority un Keen Look vizuālās identitātes stila elementi. Smalki veidotā augšējā radiatora reste līgani saplūst ar agresīvi veidoto spārnu daļu un izteiksmīgajiem dienasgaismu lukturiem, radot efektīgu izskatu. Priekšējos lukturos un pagrieziena rādītājos izmantotās LED diodes un trapecveida apakšējā radiatora reste akcentē kopējā tēla identitātes unikalitāti. Lukturi ir īpaša C-HR atpazīstamības zīme – arī aizmugurē tiem izveidota īpaša forma, kas kopā ar LED diodēm vēl vairāk izceļ auto ”nepieradināto” raksturu.

Pateicoties jaunajai TNGA platformai, kuras pirmais produkts ir jaunais Prius, C-HR ir zems smaguma centrs un multi-link aizmugurējā piekare, nodrošinot stabilitāti un pārliecinošu reakciju uz visām vadītāja veiktajām darbībām. C-HR vadošais inženieris Hirojuki Koba (Hiroyuki Koba) ir darījis visu, lai šajā modelī tiktu ieviesta viņa radītā vīzija ”Atbilde, linearitāte un konsekvence”. Vadāmības precizitāte un teicama stabilitāti uz ceļa ir ieguvums, ko jaunais auto sniegs tā braucējiem.

Runājot par izmantotajām drošības sistēmām, Toyota C-HR ir ieguvis praktiski visu, kas šobrīd tiek izmantots augstākās klases automašīnās. Toyota Safetu Sense sistēma šajā gadījumā jau iekļauta standarta aprīkojumā, un tas nozīmē gan pretsadursmes drošības sistēmu (PCS), joslas ievērošanas brīdinājuma sistēmu (LDA), ceļazīmju atpazīšanas sistēmu (RSA), automātiskās tālās gaismas (AHB), kā arī gājēju noteikšanas funkciju (Pedestrian Detection) un adaptīvo kruīza kontroli (ACC).

Jaunākās paaudzes hibrīddzinējs, kas tāpat kā TNGA platforma jau prezentēts hibrīdautomobilī Prius, nodrošina CO2 vidējo emisiju zem 90 g/km. Dzinēja termiskā efektivitāte (lielums, cik efektīvi dzinējs spēj pārvērst siltumu mehāniskajā enerģijā) sasniedz 40%, kas ir nozīmīgs sasniegums benzīna dzinēju vidū. Arī pārējie hibrīdsistēmas elementi kļuvuši mazāki, vieglāki un aizņem mazāk vietas, nodrošinot gan lielāku vietu pasažieriem un bagāžai, gan samazinot svaru, kas palīdz uzlabot dinamiku un samazināt degvielas izmaksas. Hibrīdsistēmas kopējā jauda – 122 Zs.

Daļā Eiropas valstu Toyota C-HR būs pieejams arī ar jauno 115 Zs (85 kW) 1,2 litru četru cilindru turbo dzinēju, kas jau labi pazīstams no jaunā Auris modeļa. Piedāvājumā būs gan 6 pārnesumu manuālā transmisija, gan CVT automātiskā transmisija, ko varēs komplektēt gan ar priekšējo, gan visu četru riteņu piedziņu. Atsevišķu valstu tirgiem būs paredzēts arī C-HR ar 2 litru benzīna dzinēju un CVT ”automātu”.